PERSBERICHT: Antwerpen en Oostende-Brugge bij 's werelds beste luchthavens!

donderdag, 11 mei, 2017 - 18:00

Antwerpen en Oostende-Brugge bij 's werelds beste luchthavens!
Testaankoop zeer enthousiast over Vlaamse airports

Donderdag 11 mei 2017 – Test-Aankoop vroeg ruim 11.000 reizigers naar hun mening over luchthavens. De internationale luchthavens Antwerpen en Oostende-Brugge kregen beiden een uitzonderlijk goede waardering voor kwaliteit.

De Vlaamse luchthavens kregen gemiddeld de hoogste score van alle Belgische luchthavens, waarbij Antwerpen zelfs in de wereld top 5 werd gekozen, na Singapore Changi, Tokyo Narita, Porto en vóór Doha International Airport. Beide luchthavens scoorden veel beter dan gemiddeld op het gebied van veiligheidsgevoel, signalisatie en veiligheidscontrole.

Antwerp Flanders International Airport

Van de 178 luchthavens wereldwijd, staat Luchthaven Antwerpen op de vierde plaats. Luchthaven Antwerpen is ook de enige luchthaven in België die 5 sterren ontvangt en veel beter dan gemiddeld scoort op vlak van globale tevredenheid. Test-Aankoop geeft een speciale pluim aan de luchthaven van Antwerpen voor de signalisatie. De deelnemers aan het onderzoek beoordeelden deze met een uitzonderlijk hoog cijfer van 8,2 op 10. Verder werd de veiligheidscontrole, die traditioneel een van de minst populaire elementen voor de reizigers betekent, beoordeeld met 7,7 op 10 en het algemene veiligheidsgevoel op de luchthaven met 8,4 op 10.

Ostend-Bruges Flanders International Airport

Test-Aankoop geeft uitzonderlijk mooie cijfers aan de luchthaven van Oostende. De deelnemers aan het onderzoek beoordeelden het veiligheidsgevoel met 8 op 10. De veiligheidscontrole, die traditioneel een van de minst populaire elementen voor de reizigers betekent, werd beoordeeld met 7,7 op 10 en de signalisatie op de luchthaven met 8 op 10.

Marcel Buelens, CEO van de luchthaven van Antwerpen en de luchthaven van Oostende-Brugge, zei vandaag: "Dit is een schitterende erkenning voor ons voltallige team, dat dagelijks alles in het werk stelt om de passagiers een veilige en comfortabele reiservaring te garanderen vanaf onze luchthavens. De resultaten van het Test-Aankoop onderzoek bewijzen dat, ondanks de verhoging van veiligheidsmaatregelen sinds verleden jaar, onze terminal en vooral onze staff perfect voldoet aan de wensen van een toenemend aantal reizigers om naast een plezierige ervaring vooral een veilige reis te garanderen."

Bekijk hier het volledige artikel van Test-aankoop (Bron: Test-aankoop, 1 mei 2017)