PERSBERICHT: Marcel Buelens wordt Persoonlijkheid van het jaar!

zaterdag, 18 maart, 2017 - 10:15

PERSBERICHT

Marcel Buelens, CEO luchthavens Antwerpen en Oostende-Brugge wordt verkozen tot ‘persoonlijkheid van het jaar’ op de Nacht van de KMO

Zaterdag 18 maart 2017 – Gisterenavond vond in de Belle Epoque Zaal van Hilton Hotel Antwerpen de Nacht van de KMO plaats.  Tijdens de avond werden er verschillende trofees uitgereikt aan bedrijven en personen die zich in 2016 verdienstelijk hebben gemaakt.  Marcel Buelens mocht de trofee ‘Persoonlijkheid van het Jaar’ in ontvangst nemen.

Tijdens De nacht van de KMO brengen bedrijfsleiders hulde aan verdienstelijke ondernemers in verschillende categorieën.  De organisatoren van De Nacht van de KMO hebben verschillende kandidaturen aan de jury voorgelegd. Zij hebben voor elke categorie de verdienstelijke ondernemers en bedrijven, die vandaag (en morgen) het verschil maken en die voor economische welvaart en werkgelegenheid zorgen, genomineerd.

Freddy Michiels, organisator van de Nacht van de KMO en voorzitter van KMO Promoties is erg tevreden met Marcel Buelens als winnaar van de trofee ‘persoonlijkheid van het jaar’. Hij zegt: ‘deze trofee is een beloning voor Marcel die de voorbije 2 jaren enorme inspanningen heeft geleverd om de luchthaven van Antwerpen te laten heropleven’.

De luchthaven van Antwerpen  realiseerde onder leiding van Marcel Buelens een passagiersgroei van 128%, verwelkomde TUI als nieuwe luchtvaartmaatschappij en introduceerde tal van nieuwe bestemmingen met een constante aandacht voor duurzaamheid.

Na de uitreiking zei een bijzonder opgetogen Marcel Buelens: ‘dit had ik echt niet zien aankomen, zeker met zo’n geduchte concurrenten’, ‘ik draag deze trofee op aan alle medewerkers van de luchthavens van Antwerpen en Oostende, die zich dag en nacht inzetten en meebouwen aan de regionale luchthavens van de toekomst’.

Andere genomineerden in de categorie ‘Persoonlijkheid van het jaar’ waren Bart De Smet (Winnaar van het rapport van de CEO), Guillaume Van der Stighelen (De Grungblaavers), Dries Van Noten (Modeontwerper) en Wouter Deprez (Cabaretier).

Andere categorieën waren: Idee van het jaar, beste vastgoedproject van het jaar, uitspraak van het jaar, meest belovend bedrijf van het jaar en meest belovende starter van het jaar.